SMAC, avagy az infokommunikáció jövője – 7/7

Az eddig leírtakból úgy tűnhet, hogy a SMAC alapvetően a fogyasztói oldalt érinti, a vállalatok közül legfeljebb a nagyobb, tömegpiacon működőek érdekeltek. Lehet, hogy a kezdeti időszakot ez jellemzi majd, az idő előrehaladtával azonban egyre átfogóbbá válik a négy technológiai hajtóerő hatása. Az utolsó részben nézzük meg, hogy hogyan kapcsolódik …

A SMAC és a vállalati IT

A következő időszakban (években) a vállalati IT vezetők egyre többet fogják hallani, hogy alkalmazkodni kell a SMAC-hez. Persze – mint korábban szerepelt – lehet, hogy más néven illetik, pl. harmadik platform vagy digitális korszak stb., a lényeg, hogy olyan architektúra, működési mód vagy akár stratégia, amely a négy terület együttes kezelését támogatja. Érthető a kezdeti berzenkedés is, hiszen a vállalati IT erejét ma nagyrészt leköti a vállalat működését biztosító, jellemzően dezintegrált, szétszórt rendszerek különböző szintű integrációja (működési szintű, adat szintű, on-line, off-line stb…).

Az igazság az, hogy a SMAC nem egy „új púp” a vállalati IT vezetők hátán, valójában könnyebbé, átláthatóbbá teszi a működésüket, lehetővé teszi az erőforrásaik maximális kihasználását.

Nézzünk egy példát. A vállalati IT célja mindig is az volt, és vélhetően az lesz a jövőben is, hogy minél jobban, gyorsabban, biztonságosabban és költséghatékonyabban feleljen meg a vállalat külső és belső felhasználói igényeinek. De mi történne ma egy átlagos vállalatnál, ha a helyzet úgy hozná, hogy 100-150 új dolgozó vagy 1000-1500 új ügyfél igényeit kellene kielégíteni egyik napról a másikra? Mindegyiküknek saját számítógépes környezete van, ami azt is jelenti, hogy más és más szoftverekre, funkcionalitásra lehet szüksége. Ez bizony komoly kihívás!

De mi történik egy SMAC infrastruktúra esetében?

A mobilitás és a felhő együtt egy egységes és könnyedén méretezhető alapot ad. Nincs eszközhöz, operációs rendszerhez kötve felhasználói oldalon, így kielégíti az eltérő igényeket is.

De vannak itt más tanulságok is egy vállalat számára. Az alkalmazásokkal integrált közösségi megoldások lehetővé teszik a felhasználók közötti kommunikációt és megosztást. A mobilitás mellett ez különleges tolóerőt ad a munkavégzés hatékonysága területén.

Részben a mobilitás, részben a közösségi tevékenységek révén a felhőben hatalmas mennyiségű, magával a munkavégzéssel kapcsolatos adat halmozódik fel. Ezen adatoknak nemcsak a volumene, de a jellege és a felhasználása is eltér az eddig megszokott, az operatív rendszerek által előállított, rekordszerű adatokétól (Big Data). Elemzésükkel azonban a vállalat (és az IT) olyan információk birtokába juthat, melyekre alapozva könnyedén tudja szolgáltatásait tökéletesíteni.

Összegezve: A közeljövő technológiai trendjeinek hatására átalakul a vállalati IT szerepe, feladatok, felelősségi területek szűnnek meg, de helyettük újak keletkeznek, hangsúlypontok helyeződnek át. Ezek eredményeképpen a SMAC a vállalati IT-t karcsúbbá, gyorsabbá és okosabbá (leaner, faster, smarter) teszi.

 

Ezzel a SMAC-ről szóló hétrészes cikksorozat végéhez értünk. Azok számára, akik a végén kapcsolódtak be kigyűjtöm ide a sorozat összes posztját és azok linkjeit:

A négy nagy hajtóérő

Mobilitás

Közösségi megoldások

Felhőszolgáltatás

Analitika

Mi az a SMAC?

A SMAC és a vállalati IT

Köszönöm a figyelmet és a türelmet!

o&o

Cimkék: ,

Kincses László 2014. augusztus 12.

  • Végigolvastam, köszönöm, jó áttekintés volt közérthető megfogalmazásban.

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*