Ne pottyanj bele!

Látogatás MBA hallgatókkal egy csúcstechnológiai, ámde nem ICT profilú vállalatnál. Az igazgató üzleti stratégiáról, termékpolitikáról, marketingről, disztribúciós rendszerről beszél. Az egyik diáján Geoffrey Moore szakadék-modelljét látom. Igen, jelenti ki az igazgató, ez érvényes ránk is. Pontosan így kell haladnunk szegmensről szegmensre.

Ismeritek ezt a könyvet? Szerepel a tananyagban? – kérdi a hallgatóktól.  A válasz: nem. Pedig én tudom, hogy szerepel, csak éppen nem az MBA tananyagban, hanem az informatikai menedzsment mesterprogramban, annak is az informatikai vállalkozásokról szóló kurzusában, amit ketten tanítunk Bojár Gáborral. Gábor egy teljes háromórás foglalkozást szán neki; amikor néhány hónappal ezelőtt a kurzus tartalmát megbeszéltünk, kiemelte, hogy nem hagyhatjuk ki, ő fontos dolgokat tanult meg belőle. És tessék, most meg egy másik iparágban találkozom vele.

De hol is lenne a helye a tananyagban ennek a szakadék-modellnek? Innovációs téma ez? Stratégia? Marketing? IT menedzsment? Consultative selling? Mindegyik, és pont ez a probléma az esélyek szempontjából. Ha egy könyv címlapjára az van írva, hogy „kérem, én egy marketing tankönyv vagyok”, sokkal könnyebb megtalálni a helyét.

Amúgy lehet, hogy ez az egész tantárgycentrikusság elavult már, más logika szerint kellene dolgozni.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.