Mindennek ára van

Mi történik a tőzsdén való megjelenés után? Shai Bernstein a Stanfordi Egyetem üzleti iskolájának kutatója az innovációval kapcsolatban tette fel ezt a kérdést. Két vállalatcsoporttal dolgozott: az egyik tagjai megjelentek a tőzsdén, a másikba tartozók bejelentették ezt a szándékukat, de végül meggondolták magukat.

Bernstein adatai szerint a tőzsdések csoportjában a csatlakozás után romlott az innovációs teljesítmény: sok gyakorlott innovátor távozott tőlük, a megmaradóknak pedig csökkent a teljesítménye. A tőzsdei megjelenés tehát ártott a belső innovációnak. Hangsúlyozzuk, hogy a belsőnek; a külső innováció ugyanis felélénkült: mivel a tőzsdei bevezetés tőkéhez juttatta a vállalatokat, több pénzük lett a külső fejlesztési munkákra, felvásárlásokra. A tőzsdei megjelenés tehát megváltoztatta az innovációs stratégia fő irányát: a belső forrásokról a külsőkre helyeződött át a hangsúly.

Akik lemondtak a tőzsdei megjelenésről, könnyebben megtartották a régi, többnyire az alapítókhoz kötődő fejlesztőiket, viszont kevesebbet költhettek külső forrásokra.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.