Ostrom

Tegnap a CEBC által szervezett e-Banking Summit 2013 elnevezésű konferencián a Larus Rendezvényközpontban.

A statisztikákból tudjuk, hogy a pénzügyi szektor intézményei történelmi távlatban rengeteg pénzt költöttek informatikára, sok technológiai cégnél a legfontosabb ügyfelek közé tartoznak. Költési kedvüket most korlátok közé szorítja a válság (ami alapjaiban pénzügyi), miközben az azzal együtt járó költségcsökkentési kényszer és a verseny automatizálásra, racionalizálására, jobb döntéstámogatásra, eredményesebb ügyfélkapcsolati munkára készteti őket. A szektor tagjai részéről tehát lényegében így fogalmazódik meg az igény: többet szeretnénk kapni lényegesen kevesebbért.

Ezt az óvatos vásárlót ostromolják az információs technológia mai masszív jelenségei és trendjei: a felhő-technológia, a virtualizáció, alkalmazások szolgáltatásként, a SOA a maga fordista megoldásaival, az adatrobbanás jelensége, az előrejelző analitika, a strukturálatlan adatok hasznosításának új módjai, az informatikai infrastruktúra kihasználtságának fokozása, a közösségi hálók terjedése, a mobil világ dinamikus fejlődése stb. Ez utóbbiak vannak a tárgyalóasztal másik oldalán. Kérdés, hogy mi lesz ebből az alkuból, miként alakul a kereslet és a kínálat viszonya.

Népes közönség volt, de nem éreztem igazi pezsgést a teremben. Közhelyesen: nem látom az alagút végét.  

    

 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.