Randevú, cipő, alvás

Tegnap este előadás a vállalati adatvagyon üzleti értékéről. Három példát használtam. Az első az OKCupid nevű internetes partnerkereső vállalkozás volt, amiért két évvel ezelőtt 90 millió dollárt fizetett az IAC médiacég. A második a Zappos e-kereskedelmi vállalat: ők cipőt árulnak az interneten, az Amazon 2009-ben 940 millió dollárért vásárolta fel őket. Mindkét cég „légnemű”: fizikai eszközük nem sok van, értéküket az „intangible” vagyon határozza meg, benne nyilván fontos adatbázisokkal.

Harmadik példaként a Zeo-t hoztam fel azt a kérdést felvetve, hogy mennyit érhet ez a cég mondjuk egy gyógyszergyárnak. A Zeo az alvás szakértője, adatbázisaival kulcsot nyithat az alvási problémákkal küszködők óriási piacához és az alvás tudományos kutatásához.

 

 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.