Különbségek

Tegnap befejeződött az idei első MBA-s vállalkozási kurzus. Öt csapat készített üzleti terveket. A kurzus során háromszor vizsgáltuk meg ezeket: először csak az ötleteket értékeltük, félidőben a tervezés módszerességét és szakszerűségét, a végén pedig a teljes terveket. Erre az utolsó alkalomra mindig hívunk vendégeket is, most például négyen voltak, valamennyien befektetők, vállalkozási tanácsadók.

Minden értékelés végén egyszerű szavazásos módszerrel virtuális befektetési döntéseket is hozunk. Sokadszor tapasztalom, hogy egyrészt a helyezések idővel alaposan megváltoznak: mások nyerik az egyes köröket, egyes elképzelések előre törnek, mások visszaesnek, másrészt az is jól látható, hogy a diákok és a gyakorló befektetők véleménye rendszerint erősen eltér egymástól. Most is így történt: az egyik üzleti toronymagasan vezet a diákoknál, miközben utolsó a vendégeknél. A diákokra valószínűleg a terv szakszerűsége van hatással: ott vannak-e benne a tanult modellek, van-e benne szép SWOT, elegáns Porter 5 stb. A vendégek valószínűleg sokkal jobbak a piaci potenciál megítélésében, a terv szakszerűségétől bizonyos mértékig függetlenül.

 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.