Lefelé

Tételezzük fel, hogy valamikor 2011 őszén Groupon-részvényeket veszek összesen 25 dollárért. Mekkora vagyon birtokosának mondhatnám magamat most, nagyjából két évvel később? A friss árfolyamból kiszámítható: a részvényeim öt dollárt érnének. Ez húsz dolláros veszteség, ami annyit jelent, hogy az eredeti befektetésem 80%-a elúszott, és akkor az elmaradt haszonnal (azt a húsz dollárt kamatozó bankbetétbe is tehettem volna) nem is számoltam.

Mi következik ebből? Az, hogy a Groupon tőzsdei szereplése az eddig történtek alapján kiábrándítónak mondható, másképpen fogalmazva a cég tőzsdei megjelenése az internetes világ egyik legnagyobb kudarca. A jövőbe természetesen nem láthatunk, azt is mondhatom például, hogy innen szép nyerni.

Érdekes kérdés, hogy mi lehet a látványos lejtmenet oka: vajon az üzleti modellel van probléma úgy általában, vagy a modell jó, csak a céget vezetik rosszul? Mindenesetre a mindenfelől érkező hírek némi felhasználói kiábrándulást jeleznek a kuponos modellből – talán a szokásos hype-ciklus mélypontja közeledik?   

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.