Globál / Lokál

Közeledik a SZEK.org szokásos őszi konferenciája, Globál / Lokál címmel. Induljunk ki abból, hogy az elektronikus kereskedelem alaptermészeténél fogva globális, hiszen a bolt a világhálón van, mindenhonnan elérhető. A tankönyvek legalábbis ezt mondják. A valóság azonban más: sok internetes cég megelégszik a lokális jelenléttel, nem törekszik kitörni az otthon melegéből. Az európai internetes áruforgalomnak például meglepően kis hányada lépi át az országhatárokat, pedig a világnak ez a része tele van kis államokkal, ahol a hazai terjeszkedés lehetőségei nagyon korlátozottak.

Lehet-e, érdemes-e külföldre menni? Ha mi nem megyünk, mennek-e mások? Hol nyílhat nekünk tér a globális elektronikus kereskedelemben? Lehet-e egyszerre globálisnak és lokálisnak lenni? Mielőtt vigyázó szemünket a külvilágra vetnénk, azon sem árt elgondolkodni, hogy az itthoni lehetőségeket ki tudjuk-e használni.

 

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*