Tegnap lezártuk az IMM MBA akciótanulási kurzus tantermi szakaszát. Hat csapat tartotta meg a prezentációját. Minden előadást filmre vettünk, a csapatok szabadon dönthetnek arról, átadják-e ezeket a megbízójuknak, vagy más módon zárják le a projektjüket.
Maga a kurzus még nem ért véget, minden csapatnak tíz napja van arra, hogy a javaslatait megbeszélje az ügyfelével, majd én következem a végső értékeléssel, amiben természetesen a legfontosabb tényező a megbízók véleménye.
A prezentációk alapján nyugodtan kimondhatom: a minőséggel kifejezetten elégedett vagyok, a színvonal megfelelt egy presztizs-MBA általános követelményeinek. Érdekes, hogy a projektek közül a legkeményebb diónak egy hazai tudásalapú vállalkozás bizonyult: tudósok és menedzserek egy szervezetben, növekedési fájdalmak, klasszikus lépésváltási problémák, egyszerre kell innovatívnak és hatékonynak lenni, a globális piacon kell a cég képességeinek és méreteinek megfelelő piaci rést találni, bizonytalanságok a stratégiai prioritásokban, strukturális problémák, finanszírozási igények – mindezek együtt, egy kalapban, egyszerre. Nem könnyű.
Pár nap múlva már az új MBÁ-s osztállyal találkozom, velük is megbeszéljük a tapasztalatokat, karácsony előtt pedig megkezdem az új vállalati projektek keresését.