Diasor

Érdekes cikket találtam a BusinessWeek szeptember 3-i számában a prezentációs szoftverek versenyéről és használatáról. A mezőnyt természetesen a PowerPoint vezeti 95%-os piaci részesedéssel. Vitathatatlan, hogy ez a Microsoft egyik legsikeresebb és legelterjedtebb terméke, részesedése alapján de facto szabványnak tekinthető. Nyilán erőteljes lock-in jelenség is van: aki sokat használta és megszokta, az a gyengéi ellenére is ragaszkodik hozzá – én is pont így vagyok ezzel: a lustaság nagy úr, meg persze az is, hogy kompatibilis legyek önmagammal, szabadon keverhessem a régit az újjal.

A cikk mindazonáltal néhány versenytársat is megemlít: Apple Keynote, Google Presentation, Prezi (!), Sliderocket… Szerzője felhívja a figyelmet arra, hogy sokan a szoftver rabjává válnak, több időt töltenek a formázással, mint a tartalommal, hagyják, hogy a vetített látvány uralkodjon az előadó személyiségének rovására, egyéb kommunikációs hibákról nem is beszélve. Ezt magam is tapasztalom, a tüneteket magamon is észlelem, és néha megpróbálok harcolni ellenük.

A cikk egyszerű tanácsot sugall: próbáld meg vetítés nélkül! Vagy: mesélj el egy jó, releváns történetet, mert a közönség azt szereti, és csak két-három diát használj illusztrációként!  

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*