Mennyi volt, mennyi lett?

Érdekes grafikon a BusinessWeek július 16-i számában. Néhány internetes cég tőzsdei árfolyamának változását mutatja a kibocsátási árhoz képest.

A kép meglehetősen vegyes. A Yelp például plusz 51%-ot produkált, vagyis ha a kibocsátáskor 100 forintért Yelp-részvényeket vettem volna (nem vettem), azok most 150-et érnének – persze ki tudja, hogy meddig, mert a görbe erős ingadozást mutat. A Linkedin teljesítménye plusz 10%.

A Facebook egyelőre mínusz 17%-on áll, őket a sorban lefelé a Zynga követi mínusz 51%-kal, ami már szép veszteség, de mégsem annyi, mint a Grouponé: a kuponos cég mínusz 59%-ot tud felmutatni a befektetőinek.

E mutatók megítélésénél nem árt az óvatosság, hiszen ezek a cégek fiatalok a tőzsdén, börzei történetük mindössze pár hónapos. Az mindenesetre látszik, hogy nem élünk a kilencvenes években, a Mikulás pedig hazament Lappföldre – de ezt már többször leírtam itt. 

 

                    

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*