Összehozni

Egy véletlennek köszönhetően harmadik éve vezetek MBA-s vállalkozási kurzusokat, most tartok az ötödiknél. Módszertani szempontból eddig mindegyik gyakorlati feladatokra, induló vállalkozások megtervezésére, üzleti terveik összeállítására épült. A hallgatók vagy elképzelt vállalkozásokon dolgoztak, vagy saját példájukat használták fel.

Ebben az évben új megoldással kísérletezünk: más egyetemekkel próbálunk együttműködni, olyan helyekkel, ahol a diákok és/vagy a tanárok tanulmányaikhoz vagy szakmai munkájukhoz kapcsolódóan fejlesztési feladatokkal, innovációval foglalkoznak, vagyis feltalálnak, kifejlesztenek valamilyen újdonságot. Ezt az „innovációs ágat” összekapcsoljuk a mi „üzleti águnkkal”, vagyis az innovációt megpróbáljuk összehozni az üzlettel, az innovációs gondolkodást és kultúrát az üzletivel, az innovációs szakembert az üzleti szakemberrel.

A most futó vállalkozási kurzuson az Óbudai Egyetem egyik tanszékével és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Desing Intézetével működünk együtt. Összesen három innovációs projektet kaptunk tőlük: közülük kettő design, a harmadik informatikai vonatkozású. A mi hallgatói csapataink feladata az adott innovációra épülő üzlet megtervezése. A munka során tehát valóságos innovátorokkal kell együtt dolgozniuk valóságos vállalkozások beindításán vagy „felpörgetésén”.

Ez minden bizonnyal nehezebb feladat, mint elképzelt vállalkozásokon munkálkodni, de minden bizonnyal tanulságosabb is.

Már túl vagyunk az ötletek ismertetésén, két hét múlva előrehaladási beszámoló következik, majd április elején az üzleti tervek ismertetése gyakorló befektetők és vállalkozók számára.     

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*