Tankönyv

Pár napja az iPadem megkérdezte, nincs-e kedvem operációs rendszert frissíteni. Legyen! – mondtam, és egyben azt is kipróbáltam, hogyan kell PC-re töltött iTunes szoftverrel szinkronizálni. Az eljárást nem mondanám nagyon barátságosnak, de végül (kis veszteséggel) minden sikerült, legközelebb remélhetőleg már egyáltalán nem lesz gond.

A jelek szerint éppen időben modernizáltam, mivel az Apple belevágott egy nagyszabású oktatási akcióba, amit én élénk érdeklődéssel figyelek. Tegnap például fekete-fehérben megnéztem egy régi matekórát a függvényekről az MIT videóraktárából. Letöltöttem egy új interaktív biológia-tankönyvet is. Valami nem stimmel vele (szerencsére ingyen van, nyilván beetetésnek), valószínűleg újra le kell majd töltenem, de mindenesetre érdekes nézni, ahogy a képek tapintásra filmekké változnak benne, a kromoszómák forogni kezdenek, a hangyák nyüzsögnek, az évszakok váltakoznak a fényképeken, a fejezetek végén pedig a gép mindenáron tesztelni akarja a tudásomat, online, azonnali javítással. Azt sem tartom kizártnak, hogy az eredményeket fellövi a felhőbe, ahol nagyszabású statisztikai elemzések készülnek majd a nebulók tudásáról, a tanulás hatékonyságáról. Engem biztosan lusta dögnek tartanak majd, mert egyszerűen átsiklottam a tesztek felett.

Az MBAs vállalkozási kurzusok hallgatóinak az első foglalkozáson, amikor vállalkozási ötletekről beszélünk, le szoktam játszani egy filmet, ami a Wired magazin iPados változatáról készült, majd megkérdezem: mi lenne, ha a látott megoldásokat tankönyvekre alkalmaznánk? Kinek milyen vállalkozási ötletek jutnak erről az eszébe? Most meglátjuk majd, hogyan csinálja az Apple.

Mindenestre gyakori vendége leszek az iTunes U(niversity) osztályának, ami amúgy már most tele van vállalkozási tananyagokkal: Oxford, Stanford, Yale…    

              

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.