Távközlés-menedzsment

Látogatás a svájci Yverdon város technológiai parkjában. Egy uniós Leonardo-program második fázisát zártuk le. A svájci partnerek bemutatták az ottani kísérleti tanfolyam néhány résztvevőjét: vállalkozókat, kis cégek vezetőit, értékesítőit.

Egyikükkel jót beszélgettem vacsora közben. Egyéni vállalkozó, távközlés-menedzsment alkalmazások eladásával foglalkozik. A szoftver begyűjti az ügyfél távközléssel kapcsolatos adatait, jelentéseket készít, veszteségeket tár fel, szabályozza a folyamatokat, átláthatóvá teszi az eszközállományt és a költségeket, támogatja a távközléssel kapcsolatos döntéseket. Úgy is mondhatnánk, hogy a távközlési funkció ERP-je.

Beszélgetőtársam egyedül munkálkodik, az ő dolga csak a piac megnyerése és az eladás, minden egyebet az alkalmazást előállító és gondozó cég végez. Ő lényegében ügyfélgazda, népiesen account manager. Az alkalmazás amerikai piaca telített, mondta, sok versenytárs van, Svájcban viszont még van tér, bár ő nem akar növekedni, egyéni vállalkozó akar maradni. A növekedési kényszer szerinte rossz dolog, lassítani kéne, mert baj lesz. Példaként egy korzikai falut hozott fel, ahol akkor sem termelnek többet, ha lenne rá módjuk.

Az említett alkalmazást egyébként felhő-szolgáltatásként kínálják, az ügyfél a használat arányában fizet. A fizetésnek ezzel a módjával általában nincs is gond, kényes adataikat azonban sokan nem akarják kerítésen kívülre, a „felhőbe” engedni. Valóban, gondoljunk csak bele: a távközlési forgalmazási adatok rengeteget elárulnak egy cég működéséről, kapcsolatairól, terveiről. A kockázat nagy, vagy sokan nagynak tartják, ezért jobban szeretik, ha az adatok cégen vagy legalább Svájcon belül maradnak. Ez viszont magasabb költségekkel jár, hiszen a feldolgozást nem lehet valamilyen olcsó országba telepíteni, a magas költségszint pedig rontja a versenyképességet.

Erről elvitatkoztunk egy darabig. Az alkalmazást készítő cég az aggodalmakat érzékelve azt is vállalja, hogy a szoftvert mindenestül, hagyományos módon az ügyfél gépeire telepítik, az árazás viszont olyan, mintha felhő-szolgáltatást vennének. Logikus: később talán meggondolják magukat, rugalmasabbak lesznek, pláne ha a piaci verseny miatt rá is lesznek kényszerítve a még olcsóbb megoldásra.

 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.