Még egy kicsit a klubban

Térjünk vissza egy pillanatra a Szek.org előző bejegyzésben említett klubrendezvényéhez. A beszélgetés egyik kérdése az volt, hogy az egyetemeknek inkább a hosszú távú alapozás, vagy a „naprakész tudás” (értsd: amivel világítani lehet és biciklire lehet szerelni) átadása a feladata. Az egyik meghívott a kuponos cégek példáját hozta fel: ha egy mai hallgató alapos felkészítést kap a kuponos üzleti modellből (vagyis a tanulásra fordítható, nyilvánvalóan véges idejét és energiáját erre áldozza), mit fog kezdeni a tudásával mondjuk három év múlva, ha a piac akkor már temetni fogja a kuponosokat?

Elgondolkodtató példa ez. Csak két adat: az USA-an mindezidáig körülbelül 700 cég kezdte másolni a Groupon-modellt; az idén eddig 170 ilyen céget csuktak be vagy adtak el. A „tömegcikkesedés” a jelek szerint tornádóként söpör végig ezen a szektoron.

Mindenesetre a maga részéről, ha egyetemről van szó, az erős és rugalmas alapozásra szavazok. Ha jól tudom, most az a terv, hogy a jövőben praktikus főiskolák és kutató tudományegyetemek lesznek. Meglátjuk, mi lesz ebből, mi fog történni az alapozással és a „naprakész” tudással.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.