Játék

Megnéztem Dudits Ádám (SAP Labs) és Süveges Gergő beszélgetését a királyi tévé honlapján. Ádám arról beszélt, hogy a „komoly” (értsd pl. vállalati ERP, CRM) alkalmazások felhasználói felületeinek is szépeknek és „játékosaknak” kell lenniük. Az emberek szeretnek játszani, a gyerekek a játékprogramokon keresztül ismerkednek a számítógéppel, a ma népszerű játékok pedig kétségtelenül elegánsak és könnyen kezelhetők. Ha tehát adva van két, képességeiket tekintve hasonló alkalmazás, akkor a vevők várhatóan a szebbiket és játékosabbat választják majd.

Igen, ez valószínűleg igaz.

Jómagam például két banknál intézem az ügyeimet interneten (majdnem azt írtam: bankolok). Mindkettő működik, tulajdonképpen nincs velük semmi gondom, leszámítva, hogy a munkafelület, amin a pénzügyeimet tálalják és a rendelkezéseimet fogadják, szürke és unalmas: sorok, kockák, számok. Vajon átállnék egy olyan bankhoz, ahol kész szórakozás a pénzügyek internetes intézése? Ahol úgy néz ki a felület, mint valamilyen modern online Gazdálkodj okosan! játék? Ahol a szemem előtt mozogna a pénz: utasításaimat követve mindenféle széfekbe, kosarakba, tartályokba, mit tudom én mikbe kerülne unalmas kockák és csak értelmező szótárral és Wikipédiával megfejthető nevű pénzügyi konstrukciók helyett?

Lehet, hogy átállnék. Szép gesztust látnék benne a bank részéről, ezt az üzenetet: “Én, a bank, sokszor kérem tőled: tanuld meg a nyelvemet. Látod, most itt a bizonyíték: én is hajlandó vagyok megtanulni a tiedet.”

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.