Über Team

Tegnap este elmentem az iskolában szervezett vállalkozói klubestre. A programot Záboji Péter vezette, a meghívott vendég Lukasz Gadowski volt, a Berlinben működő Team Europe befektetői társaság alapító-vezetője (Gründungspartner).

Lukasz Lengyelországban született, Németországban nevelkedett, és most ott is dolgozik, internetes vállalkozások felett bábáskodik, azaz lényegében üzleti angyalként tevékenykedik. A tegnapi rendezvényen beszélt magáról, az üzleti filozófiájáról, döntéseinek logikájáról, bemutatta a Team Europe portfolióját. (Wir gründen schnell wachsende Internetunternehmen! – milyen sajátos akusztikája van ennek a mondatnak így, németül!)

A beszélgetés vezértémáját az európai internetes vállalkozások jövője adta. Élénk eszmecsere alakult ki arról, milyen esélyei vannak az európaiaknak az amerikaiakkal szemben, mit lehet, mit érdemes Amerikában, mit Németországban és mit az annál kisebb országokban (például Magyarországon) megcsinálni. Ha valaki üzleti tervvel jön hozzám, mondta Lukasz, mindig megkérdezem tőle: létezik ez már Amerikában? Ha a válasz nem, akkor az európai bevezetésre nem adok pénzt, hiszen akkor az ötletet Amerikába kell vinni, ott a piac sokkal nagyobb és fejlettebb.

Nem véletlen, hogy az internetes óriások között nincs európai. Kis országokban csak az tud nagyot dobni, aki azonnal a nemzetközi piacon próbálkozik. A „kritikus tömeg” nagy úr, pláne az internetes vállalkozásoknál. Láthatjuk, hogy a Team Europe portfoliója is tele van „légnemű” vállalkozásokkal, vagyis olyanokkal, amelyeknek nincs „terméke”. Számukra a kritikus tömeg gyors elérése (és tegyük hozzá: megtartása) élet-halál kérdés.

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*