Nyílt levél

A Groupon a tőzsdére készül Ebből az alkalomból a vezetőjük, Andrew Mason nyílt levelet írt az érdeklődő befektetőknek. A fő üzenet: figyelj, mi másfélék vagyunk, kilógunk a sorból. Nem ezzel kezdi persze, hanem néhány adat felsorolásával: a Groupon jelenleg napi átlagban ezer ajánlatot tesz 83 millió felhasználónak 43 országban, eddig nagyjából 70 millió saját kupont (Groupont) adott el, és mindez hétezer alkalmazott munkájának köszönhető.

Hétezer ember: ennyivel szép hazánkban már nagyvállalatnak számítanának. Mire készüljön az, aki befektet, vagyis részvényt vásárol? A fő célunk most a növekedés, mondja Mason. Új piac született, ami jelenleg nagyon gyorsan nő. Ha mi magunk nem tudunk elég gyorsan növekedni, a piac általunk lefedetlen részét mások szerzik meg, akik majd szépen megizmosodnak, és aztán megnézhetjük magunkat. Éppen ezért a nyereségességet jelenleg alárendeljük a növekedésnek.

Igen, veszteségesek vagyunk, de ez azért van, mert sokat költünk új ügyfelek megszerzésére. Azt javasoljuk, folytatja Mason, hogy a szokásos pénzügyi mutatók (nyereség, szabad pénzáramlás) mellett tessék egy harmadikat is használni, ami lényegében nem más, mint az új ügyfelek megszerzésére fordított pénz levonása előtti nyereség, az Adjusted Consolidated Segment Operating Income, röviden Adjusted CSOI.

Ebben az a feltételezés rejtőzik, mondom én, hogy idővel ettől a költségtől meg lehet majd szabadulni. Én ebben nem lennék annyira biztos, bár lehet, hogy egy idő után már nem az újak megszerzése, hanem a meglévők megtartása fogja majd vinni a pénzt.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.