Akció közben

Az iskolában a tavaszi-nyári akciótanulási kurzus közepén tartok. Ezen a héten hangzottak el az előrehaladási beszámolók. Módszertani foglalkozásunk már csak egy lesz, közvetlenül a tantermi próbaprezentációk előtt.

Ilyenkor már sejteni lehet, melyik projektből mi lesz tartalmi szempontból. Általában ilyenkor jönnek elő a vezetési és a személyes problémák is. Az akciótanulás az MBA program végén van, amikor az MBA-s társaság csoportdinamikai szempontból már „érettnek” tekinthető, vagyis már vannak stabil barátságok, de akadnak ellentétek is. Az is kiderül, hogy vezetési módszerekről tanulni nem ugyanaz, mint azokat a gyakorlatban, éles helyzetekben alkalmazni.

Tipikus hibák bukkannak fel egyes csapatoknál, például: bár projekttervet kötelező volt csinálni, hetekkel a kezdés után még mindig sok a rögtönzés; a csapatnak nincs munkarendje, az összejöveteleket nem tervezik meg, nincsenek döntési szabályok; az esetleges belső személyes konfliktusok kezelése nem szakszerű; tisztázatlan a megbízóval való együttműködés rendje…

Részemről ilyenkor az a kérdés is felmerül, hogy mi jobb: beavatkozni és ez által részben átvenni a projektért való felelősséget a csapattól, vagy nem beavatkozni, mivel egyrészt ez felel meg az eredeti elveknek, másrészt a következmények fölöttébb tanulságosak lehetnek tanulási szempontból, viszont így kockáztatjuk az adott projekt sikerét.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.