Szemüveg nélkül

Átmentem a villamossíneken és a járda szintjén bementem az Árkád Üzletházba. Tényleg ott van a 3D-s televízió, rögtön a folyosó elején, mondhatni ez fogadja a villamos felől érkezőket. Valószínűleg többször elmentem már mellette, most azonban megálltam, és néhány percig néztem a képernyőn megjelenő rövid filmeket, reklámokat, bemutatókat.

A kép tényleg 3D-s, és nem kell hozzá szemüveg, vagyis ez 3D without glasses, ahogy a fejlesztő iPONT honlapja mondja. A látvány néha meghökkentő, máskor viszont az az érzésem támad, hogy a technológia még nem tökéletes, némi fejmozgással keresnem kell a megfelelő látószöget és aztán ott is kell maradnom, különben szellemképesen látok.

Az iPONT-ról a múlt hét keddjén hallottam, az IT-Business egyre érdekesebb hó eleji akadémiai klubrendezvényén. Ha jól értettem, egy matematikai eljárással egy képből valós időben (nagyon gyorsan?) többet csinálnak, és így, megfelelő hardvertámogatással elérik, hogy a két szem ugyanazt a tárgyat más szögből látja, a 3D-s képet pedig a néző agya rakja össze.

Az üzletházi bemutatót nézve meglódul a fantáziánk: 3D-s e-anatómiakönyv, műszaki dokumentációk, épületmodellek, reklámok… Ha a technológia tovább fejlődik, a felhasználási módokat valószínűleg még csak ez után fogják kitalálni.

A klubban arról is beszélgettünk egy kicsit, meddig lehet egy ilyen vállalkozást hazai keretek között elvinni, milyen jövő várhat rá, mit tehet az állam, szükség lenne-e egy állami szintű 3D-stratégiára, lehetne-e itthon nemzetközi szinten is mérvadó 3D-s kompetenciaközpontokat csinálni…

A legutóbbi MBA-s vállalkozási foglalkozáson mindenesetre megkértem a hallgatókat, hogy ha van idejük és módjuk, keressenek valamelyik üzletházban egy ilyen 3D-s képernyőt, nézék meg az adást, aztán mondják el, vállalkozási szempontból mi a véleményük az egészről.  

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*