Smart world

Az iskolában túl vagyunk a téli MBA-s vállalkozási kurzus második foglalkozásán. Tavaly hagyományos formában megírt és publikált esettanulmámyokat használtam (Facebook, ResMed stb.), az idén viszont felhagytam ezzel: helyettük kiscsoportos kutatási feladatokat kaptak a hallgatók. Az első csapat beszámolója már el is hangzott a legutóbbi foglalkozáson. A témájuk a „smart world” volt, vagyis az, hogyan lehet különböző rendszereket és szolgáltatásokat (közlekedés, egészségügy, oktatás, mezőgazdaság stb.) intelligens megoldásokkal hatékonyabbá, olcsóbbá, takarékosabbá, környezetkímélőbbé tenni.

Indításként a The Economist azonos című, nemrég megjelent különszámát adtam ki nekik. A feladatuk az volt, hogy az ebben lévő cikkek alapján vállalkozási ötleteket gyűjtsenek, majd ezeket rendszerezve és értékelve tálalják. Maga az anyag egyébként rengeteg konkrét vállalkozást említ, ötleteket gyűjteni egyáltalán nem nehéz belőle, az viszont fogos kérdés, hogy melyikkel lenne érdemes foglalkozni. Született egy jópofa „térkép” a „smart” megoldások értékláncáról.

A kurzuson az üzleti tervezési gyakorlat is megindult, öt csapat van, mindegyik választott már magának témát, elő is adták őket. Kiteszem ezt a bejegyzést és összeszámolom, melyikbe mennyi viruális pénzt fektettünk az első körben. 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.