Csücsülhet

Érdekes adat a Bloomberg Businessweek december 6-i számában (17. o.): a Fülöp-szigetek megelőzték Indiát a telefonos ügyfélszolgálatok területén. Az Everest Grouptól származó számok szerint a szigetek az idén 5,7 milliárd dollárt keresnek ezen az üzleten, India viszont csak 5,5 milliárdot. Az előbbi országban az outsourcing-ipar 530.000 embert foglalkoztat, ők állítják elő a helyi GDP 6%-át. Az éves fizetések a 6.850 dollárt is elérhetik, és ez ott nagyon jónak számít.

Azért Indiát sem kell félteni: náluk a kiszervezett ügyfélszolgálati munka az értéklánc aljának számít, és mivel nagyon jó műszaki egyetemeik vannak, szépen kapaszkodnak felfelé. Ugyanez a Fülöp-szigetekről nem mondható el. Aki lemarad az oktatásban, csücsülhet az értéklánc legalján.

Teljes méretű kép megtekintése  

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.