Social shopping

Social shopping. Social commerce. Bajban lennék, ha most hirtelen le kellene fordítani ezeket a kifejezéseket. Közösségi vásárlás? Társasági kereskedelem? A lényeg az, hogy vannak emberek, akik számára a vásárlás közösségi élmény, vagy azt szeretnének csinálni belőle. A megbeszélés, a megvitatás, a közszemlére tétel, a megmutatás, a vélemények begyűjtése, mások befolyásolása és mások befolyása legalább annyira fontos, mint a megvásárolt cucc, vagy még fontosabb.

Vásároljunk közösen! A közösségépítés nagyon régi gondolat és technika a kereskedelemben. Az elektronikus kereskedelem új lehetőségeket teremtett a közösségépítésre. Akinek sikerül, nyerhet egy csomó ingyen ügynököt. Potyareklámot, ami persze negatív is lehet, vagyis vigyázni kell: a láthatóság mindig kockázatos.

Aki a vásárlásaiból közösségi bulit szeretne csinálni, most új lehetőségekkel próbálkozhat. Aki emelett lusta is, kísérletezhet például a Swipely-vel. Ha engedélyt ad rá, kártyás vásárlásai a kártya lehúzása után automatikusan megjelennek a weboldalon, ahol a többiek megnézhetik ezeket, kommentárokat fűzhetnek hozzájuk, egyszóval megindulhat a társasági élet. A kérdés az, hány ember akar így vásárolni, hányan fogják elunni néhány hét után, és hogy lehet ebből pénzt csinálni.

A peek at Swipely's interface 

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*