Cak most, csak neked, csak itt

Már többször leírtam ebben a blogban: egyre kevésbé van értelme „hagyományos” (fizikai, tégla és habarcs) és „elektronikus” kereskedelemről beszélni. Olyan ez, mintha azt mondanánk: valami vagy fekete, vagy fehér. A valságos helyzet inkább az, hogy „kereskedelem” van, ami különböző részeiben, különböző módokon, különböző színvonalon és kifinomultsággal elektronizált.

 

A skála két végpontján is van élet, de a legtöbb megoldás valahol a kettő között helyezkedik el: részben ilyen, részben olyan. A konvergencia, az egymásba mosódás jelenségére egyre több példát találhatunk, kezdeményezések mindkét oldalon indulnak.

 

Ezek egyike a növekvő népszerűségű „check in”, vagyis „itt vagyok, na, mi van itt nekem?” szolgáltatások. Belépek egy boltba, egy kávéházba, (uram bocsá’, valamilyen hivatalba), az okostelefonomon világgá kürtölöm, hogy itt vagyok, majd várom az ajánlatokat. Aki csatlakozik a rendszerhez, felismer, zümmögni kezd a CRM-je, és tesz nekem valamilyen ajánlatot: csak neked, csak most, legyen eszed, ilyen soha máskor, jajj, siess, lemaradsz – tetszenek ismerni az olcsó trükköket, rám is ezek hatnak.

 

Eddig azt mondtuk, hogy a „hagyományos” kereskedelem hátránya elektronikus vetélytársával szemben az, hogy nem ismeri fel a hozzá betérő vevőt, nem tud róla semmit. Ez eddig sem volt teljesen így – gondoljunk csak a kifinomultabb kártyarendszerekre -, de most még több lehetőség adódik majd a hátrány ledolgozására. Konvergálunk, ami a verseny élesedését hozza magával. Figyeljük a fejleményeket.

 

Más kérdés, hogy én nem szívesen jelentkeznék így be (hogy mást ne mondjak, okostelefonom sincs), de a mindenfelől áramló adatok szerint sokan már megteszik.     

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*