Kudarc / 2

Az előző bejegyzést azzal fejeztük be, hogy

“Vizsgáljuk meg alaposabban a Collins által leírt ötfázisú folyamatot…”

Nos, vizsgáljuk meg, vagyis itt a folytatás:

__________________________________________

Kapituláció és bukás. A végső csapás a bankszámla felől érkezik. Az eddigi fázisok meggondolatlan lépései, átgondolatlan akciói, az állandó belharcok és értelmetlen átszervezések, a reménytelen mentőakciók felemésztik a vállalat forrásait: a pénz elfogy. Mivel nincs pénz, a motorok leállnak. A vállalat kapitulál, eltűnik a versenymezőny hátsó soraiban, vagy kivonják a forgalomból.

 

Már említettük, hogy Collins és kutatótársai szerint minden fázisból van visszaút, még az utolsóból is. A vezetési szakirodalomban több olyan esettanulmánnyal találkozhatunk, amelyek a válságból való kilábalásról szólnak. Számos olyan sikeres világcég van, amelyek történetében nagyon súlyos válságok is voltak: példaként megemlíthetjük például az IBM-et, a Xeroxot, a Boeinget vagy a Mercket. A válságból való kilábalás általában egy új, a negatív spirált időben megfordítani tudó vezető határozott döntéseinek köszönhető. Ezzel meg is érkeztünk e fejezet következő témájához: az ember, vagy pontosabban a vezetők szerepéhez…

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*