Lapok

Pár hét múlva lejár a BusinessWeek előfizetésem, pontosabban Bloomberg Businessweek előfizetésem. Már meg is érkezett tőlük a figyelmeztető levél az aktuális ajánlattal.

Az új, bloomberges változatból már befutott néhány szám. Melléjük teszem a Newsweek friss példányait. A két lap szemlátomást ellentétes irányba mozog.

A BB az internet felé halad. Régen az internetes oldalak hasonlítottak az újságokra, ma inkább az ellenkezője van divatban: a lapok igyekeznek a weboldalakhoz hasonlítani. A BB-nél ez a törekvés határozottan felismerhető. A cikkek többségét pár perc, sőt gyakran pár másodperc alatt el lehet olvasni, különösebb erőfeszítést, koncentrált figyelmet nem kívánnak az olvasótól. A tördelés magazinos, a kiemelések harsányak. Az ember szinte sajnálja, hogy a mindenféle jelekre, képecskékre nem lehet rákattintani.

A Newsweek mintha az ellenkező irányba haladna, vagyis távolodik a webes fizimiskától. Árral szemben úsznak – kérdés, hogy milyen sikerrel. A cikkek mélyebbek, esszészerűek, összefüggenek egymással, olvasásuk elmélyültséget igényel. A friss számoknak “neki kell ülni”. A fotók között szép számmal akadnak művészi színvonalúak is.

Ha a BB-t olvasom, úgy érzem, tájékozottabb lettem. Ha a Newsweeket, úgy érzem, megértettem valamit.

BusinessWeek Cover

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.