Luxus / 2

Merő kíváncsiságból (közeledik a SZEK szokásos tavaszi nagykonferenciája) sétálgattam egy kicsit a Net-a-Porter webáruházában. Közben azon morfondíroztam, hány pontot adtam volna nekik, ha jelentkeznek a HVG szokásos Goldenbolt versenyére.

Luxusbolt, ahol a cuccok párszáz vagy párezer angol fontba kerülnek. Árufajták, butikok és tervezők (jó hosszú névsor, teljesen elszégyelltem magam, senkit sem ismerek közülük) szerint lehet válogatni. Az egészben van valami laza minimalizmus. Fehér háttér, webdesign szinte semmi, az árucikkek szépen sorba rakva egymás mellett, mint egy közértben. Egyes ruhákat több oldalról is meg lehet nézni különböző részletezettségben, néhányhoz videó is tartozik, de valami miatt a manökeneket csak nyaktól lefelé lehet látni. Filmek külön is vannak, nyilván étvágygerjesztőnek. Egy kis tanácsadás, mihez mit viselj. Az eljárások és a jogok ismertetésében ugyanez az egyszerű minimalizmus. Ismersz minket, ismered a márkát, most mit bohóckodjunk egymással – ez az üzenet.

Olvasom egy lapban, hogy a luxuspiac szereplői közül egyelőre csak kevesen próbálkoznak tranzakciós weboldalakkal. A többség az elektronikus kereskedelmet a piac alsó végének tartja és elkerüli. Elkerüli, ha teheti. Kérdés, hogy meddig teheti.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.