Luxus

Ha elektronikus kereskedelemről van szó, kedvelem a szélsőséges, a műfaj határait feszegető példákat. Tudjuk, hogy ami viszonylag olcsó, könnyű becsomagolni, nem törik el szállítás közben, kellő mértékben szabványos, az jól megy az interneten.

De mi a helyzet például a luxustermékekkel? Pár napja írtam egy bejegyzést a Blue Nile nevű internetes ékszerkereskedő cégről, miután meglátogattam a honlapjukat, és még egy csinos gyűrűt is megterveztem magamnak. A hírek szerint jól megy nekik, ők azonban nem a legfelső kategóriát képviselik.

Egy kis kutakodás után megállapíthatjuk, hogy a legfelső luxuskategória képviselői óvatosan közelítenek a netes kereskedelemhez, de a jelek biztatóak. Számukra nyilván az a nagy kérdés, hogy a vásárló meddig hajlandó elmenni. Egy egyszerűbb gyűrű, néhány aprócska gyémánt rendben van, ráklikkelünk. De mi a helyzet egy több tízezer fontot érő darabbal?

A magas (forintban több millióra rúgó) ár a vevők számára csak az egyik, adott körökben talán nem is a legfontosabb akadály az internetes vásárlás előtt. Luxustermékhez vásárlási luxusélmény dukál – gondolhatják sokan. Valami titokzatosság, egyediség, valami intim bizalom, személyes hókuszpókusz, körberajongás, fülbesúgás – megkaphatjuk ezt a neten?

Egy különlegesen drága luxuscikk megvásárláshoz szakértelem, bizalmas szaktanácsadás kell. Egy webes bolt nyitott, mondhatni demokratikus: egy koldusnak ugyanazt a képet mutatja, mint egy milliárdosnak. A honlapon az árcédulát is ki kell tenni, különben jönnek a fogyasztóvédők. A legdrágább luxustermékekhez viszont titokzatosság illik, valami aranycsillámos homály, balzsamos ködpára. Bizony, ezeket nehéz egy internetes boltban produkálni.

A helyzet mégsem reménytelen, láthatjuk egyes luxuscégek kísérleteiből. A webes luxusboltok fejlődnek, már több tízezer fontos (nem forintos – angol fontos) vásárlások is előfordulnak bennük. A megvásárolt cuccot sem feltétlenül postás vagy biciklis futár hozza, hanem sugárhajtású repülőgép, Harley Davidson-os grál lovag, vagy éppenséggel libériás, finomra csiszolt modorú boy. Csak rá kell klikkelni a kívánt szállítási módra. Tanul a vevő, tanul az eladó, a karaván pedig halad.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.