Közlöny

Ki közlönyből él, közlöny által vész el az. E bölcs mondás egy régi ismerősömtől származik. Álljon most itt egy példa rá, bár annak, amiről szó lesz, nem sok köze van bármilyen közlönyhöz, a mondást tehát nem szó szerint kell venni, hanem a filozófiai mélységet kell benne megérezni.

A történet az Answers.com nevű internetes cégről szól és a közelmúltban játszódik. Egy mai internetes cégnek nyilván ügyelnie kell a Google-indexére, vagyis a a helyezésére a Google találati listáján. Az Answers.com csavaros eszű szakemberei időt és fáradságot nem kímélve kisütötték, mit kíván a Google kereső és rangsoroló algoritmusa, és meg is tettek mindent az előkelő helyezés érdekében. Annyi linket építettek ki  a saját oldalukhoz, amennyit csak bírtak.

Szorgos munkájukat siker koronázta: az Answers.com árfolyama szépen emelkedett, a cég 2007 júliusában már egyik nagy versenytársa felvásárlására készült, egy százmillió dolláros üzletre. Havonta 22 millió látogatót tudtak felmutatni.

Augusztusban azonban beütött a baj. A hónap második napján a Google megváltoztatta az algoritmusát. Percekkel az élesítés után weboldalak millióit rangsorolták újra. Az Answers.com árfolyama szabadesésbe kezdett, a cég pillanatokon belül elvesztette piaci értékének több mint felét. A nagy felvásárlás terve kútba esett.

(Happy end nincs? De van! Az árfolyam-görbéjükön azt látom, hogy 2008 közepén magukhoz tértek, bár a korábbi csúcstól még jó messze vannak.)

Hozzászólás írása

Hiba az űrlap kitöltése során!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező

*
*
*
*