Véget ért egy fejezet

Hát igen, az élet tovább írja az esettanulmányokat. E naplóban már foglalkoztunk a Siebel problémáival és a lehetséges forgatókönyvekkel. Tudtuk, hogy a cég csinosítja magát és várja a vőlegényt (vevő-legényt) aki most meg is érkezett, az Oracle személyében, majd’  hatmilliárd dollárral a zsebében.

Az adatokból szépen kirajzolódik, hogy mi is történik tulajdonképpen a Siebel fő vadászterületén, a CRM piacon. Az élen edig az SAP és a Siebel álltak, mögöttük jött az Oracle-PeopleSoft duó. Az SAP 2004-ben láthatóan sikeresen ráerősített, az új licencek tekintetében megnőtt a részaránya. Ezek szerint mostantól a Siebel az Oracle-t erősíti a harcban. A mezőnyben egyébként a Salesforce.com növekedése a leglátványosabb, de a bázisuk még kicsi.

A Siebel- történet klasszikus stratégiai pozicionálási problémának látszik: a cég nagy játékosok közé szorult, akik minden irányból szorongatták. Most itt a végjáték, és aztán kezdődik a következő fejezet. A konszolidáció halad előre.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.