Válságszeminárium

Tegnap egész napos vállalati program az iskolában. Húsz felsővezető egy nagy multinacionális cég hazai vállalatától. A téma a válság és az arra való reagálás. Két rövid felvezető előadás, egy rögtön reggel a program elején, a másik ebéd után, a második rész bevezetőjeként. Az első témája az előző válság tanulságai, a válságkezelés tipikus gazdasági, gazdálkodási teendői. A felvezetést követően két párhuzamos műhelymunka: egy az értékesítési folyamat hatékonyságának növeléséről, és egy másik az üzleti modell átalakításának lehetőségeiről, a szokásos alpontokkal: ügyfelek, értékteremtés, részesedés az értékből, versenypozíció megvédése.

A délutáni bevezető témája a válságra való egyéni és csoportos érzelmi reagálás, az érzelmek, az aktivitás, a hozzáállás hullámzása: ki hol van az érzelmi görbén, mi a vezetés feladata az egyes fázisokban. Ez után párhuzamos műhelymunkák a válságmenedzselési feladatokkal kapcsolatban: kommunikáció, rövid és hosszú távú feladatok, irányítási stílus, prioritások, kulcsemberek kezelése, felkészülés a fellendülésre. Tanulságok összefoglalása, döntés a következő lépésekről, programzárás.     

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.