Unalom

A tegnapi Népszabadságban hosszú cikket olvastam az innováció magyarországi helyzetéről. A kép siralmas: keveset költünk rá, csekély eredménnyel. A nagy állami tervek, stratégiák rendre zátonyra futnak, az intézményi rendszer recseg-ropog. Néhány virgonc, innovatív kis- és középvállalat van, de a többség nem csinál semmi érdemlegeset.

Milyen lehet az innováció helyzete a nemzetközi infokommunikációs iparban? Számok, elemzések hiányában inkább benyomásokról tudnék beszámolni. Úgy látom például, hogy a sajtóban kevés hír jelenik meg az iparágról, a cikke egy része pedig kifejezetten unalmas. Lerágott csontokat vesznek elő, vagyis nincs miről írni, nincs hír. A kicsik most nehezen jutnak pénzhez, a nagyok racionalizálnak, egymás vadászterületére fáj a foguk, könnyű zsákmányra lesnek a felvásárlási piacon, próbálják folytatni, amit már elkezdtek.

Egyesek bizonyos értelemben visszafelé lépegetnek; tegnap például azzal a hírrel találkoztam, hogy az eBay a dinamikus aukciós forma mellett egyre nagyobb szerepet szán a hagyományos, fix kínálatú, fix áras kereskedelemnek, vagyis az Amazon-modellnek. Erre nyilván megvan az oka, én viszont ásítok rá egyet.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.