Újra

Tegnap délután beszélgetés Edward Kellyvel, aki az akadémiai értékesítés igazgatója a Harvard Business School kiadójánál. Főleg ő beszélt, én meg hallgattam.

Még valamikor a kilencvenes évek közepén írtunk egy könyvet, „Vállalatvezetés felsőfokon” volt a címe. A kötetben szereplő esettanulmányok közé beillesztettük egy nagy amerikai kiadó példáját is. Értéklánc-eset volt, azt mutatta be, hogyan alakították át a régi, zárt és lineáris tankönyvkiadási folyamatot. Az új koncepció arra az elképzelésre épült, hogy vaskos tankönyvek helyett a tanár egy sokféle anyagból álló elektronikus könyvtárból válogatva rakja össze a kurzusa számára a testre szabott tankönyvet, amit valahol a közelében a kért példányszámban kinyomtatnak és összefűznek neki és a diákjainak.

Nekem tetszett ez a megoldás, mivel általában nem használok teljes könyveket, főleg nem tankönyveket, vagyis jobban szeretek több forrásból válogatni, mazsolázni. A példa, a technika által kínált lehetőség nyilván mások fantáziáját is megmozgatta. A történet azonban szomorúan végződött, a modell akkor nem bizonyult igazán sikeresnek. Közben eltelt tíz év. Most, miközben Kellyt hallgattam, ugyanezt a modellt láttam megelevenedni, méghozzá a korábbinál sokkal színesebben, gazdagabban, rugalmasabban. És sikeresebben. A koncepció jó volt, csak korán jött egy kicsit, idő kellett a befogadásához.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.