Szezon

Elérkezett a szakdolgozatok érési szezonja. Az idén szép termés volt. Az eBay-ről például kettő is az asztalomra került. Nagyon örültem annak, hogy az egyik hallgató a HP-Compaq házasságot választotta témául: izgalmas, tanulságos, információban gazdag, elgondolkodtató tanulmány született. De maradjunk az infokommunikációs piacnál: befutott egy összehasonlító elemzés a három hazai mobiltelefonos szolgáltató marketing stratégiájáról és politikájáról. Ha már a marketingnél tartunk, ne feledkezzünk meg arról, hogy a reklámkiadásokból egyre nagyobb részt hasítanak ki maguknak az internetes csatornák, egyre több vállalat pedig a különböző közösségi hálók marketing célú kihasználásával próbálkozik – ez is témát adott egy végzős szerzőnek, aki a hazai IWIW-et állította vizsgálódásai középpontjába.

Akadt szervezési-vezetési téma is: hogyan szervezheti meg és irányíthatja egy önkormányzat a hozzá tartozó szolgáltató vállalatokat, milyen előnyei lehetnek a holdingos megoldásnak, milyen modelleket lehet alkalmazni. Egy további érdekes és aktuális téma: milyen jellemzőkkel, működési sajátosságokkal bír egy gazdálkodó-szolgáltató-vállalkozó egyetem, mit tehet annak érdekében, hogy ilyen legyen.

A jövő évi szezon is érdekesnek ígérkezik: kíváncsi vagyok például arra, hogy mit lehet kihozni az internetes eszközökkel támogatott egészségturizmus példájából, vagy a nemzetközi PC piac elemzéséből. 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.