Reklám

Egy ismerősömmel utazom a metrón. Az egyik hazai hetilapra terelődik a szó. Egy ideje nem olvasom, mondom én, hiszen reklámon kívül alig van benne valami. Én meg csak a reklámokat olvasom benne, mondja ő. Azt, hogy ki mit ad el, ki mit vesz. Minden más érdektelen szócséplés.

A reklámok néha tényleg érdekesek. Itt van például egy többoldalas országreklám Mongóliáról a Newsweek karácsonyi számában. Ilyet se láttam még, mármint országreklámot Mongóliáról. Megtudom belőle például, hogy a lakosság több mint egyharmada vidéken pásztorkodik, de rögtön hozzá is teszik, hogy sokan közülük eredetileg professzorok, orvosok vagy éppen szakmunkások voltak, akik a szovjetek kivonulása után költöztek vidékre. Akkor ez most jó hír vagy rossz hír? A kínai Nagy Falról is szót ejtenek: a gigantikus építményt a mongolok betörései ellen emelték. De nem vált be, mondja a hirdetés, mert a mongolok vezére, Dzsingisz kán egyszerúen lefizette az őröket. Ez magvas történet, különösen ha biztonsági szakemberek vagyunk. Jegyezzük meg jól és vonjuk le a tanulságot, még jól jöhet valamilyen prezentáción.

Aztán itt egy másik hirdetés a The Economist-ban. Ez is országot népszerűsít, méghozzá Bulgáriát. Már a  címéből is jól látszik, melyik lóra tesznek: kiváló helyszín vagyunk globális szolgáltatásokhoz, mondják. Kólönböző nemzetközi rangsorokon előkelő helyen állunk a természettudományok és a matematika tekintetében. És az informatika? Az IDG szavait idézik: a régió IT specialistáinak 12%-a van itt Bulgáriában, amit mindezekért Közép- és Kelet-Európa Szilícium-völgyeként szoktak emlegetni.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.