Nem nőnek az égig?

Hogy a kutya a postást, az nem hír. Hogy a postás a kutyát, az igen. Hogy az eBay forgalma tív év óta folyamatosan nő, az nem hír, megszoktuk. Hogy a mostani év első negyedévében, hazájában, az USA-ban tíz év óta először csökkent a forgalma, a bevétel növekedése pedig még sohasem volt ennyire kicsi, az már meglepő. Persze rögtön tegyük hozzá: ekkora növekedéssel azért nagyon sokan kiegyeznének, különösen a megtépázott informatikai iparban.

Mire utalnak ezek a figyelmeztető jelek? Arra, hogy ez a piac is változik. Az eBay magasra emelkedett: becslések szerint csak Amerikában körülbelül 430 ezer ember keresi a kenyerét (vagy annak egy jó részét) a cég internetes aukciós piacán. A kereskedők lehetőségei azonban kitágultak. Internetes boltot nyitni ma annyira olcsó és egyszerű, hogy sokan elgondolkodnak, érdemes-e megfizetniük a tranzakciós díjakat. Az internetes reklám is erőre kapott: nagyon hatásosak például azok a rövid szövegek és linkek, amelyek a Google rendszerében ugranak a keresgélők szeme elé, pont jókor és pont jó helyen. Az Amazon nagyon erős versenytárs, és rajta kívül akadnak mások is.

A hazai piac gyengélkedésére az eBay új szolgáltatásokkal és földrajzi terjeszkedéssel reagál, így például sátrat ver Dél-Koreában, Európában és persze Kínában.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.