Négyszer kilenc

Múlt pénteken tévéfelvétel az Akadémián a Mindentanulás-sorozat keretében. A téma a vállalati toborzási politika: milyen embereket keresnek a cégek, milyen szerepe van a kiválasztásban és a foglalkoztatásban a tanulásnak, a tanultságnak és a tanulási hajlandóságnak.

Négyszer kilenc percet lehet beszélni, nem többet s nem kevesebbet. Ez nem valami sok. Lehet teljesen praktikus oldalról közelíteni: hogyan gondolkodik a toborzásról a vállalat, mi alapján választ, miként méri fel a (szakszerű leszek) kompetenciákat, hogyan gondoskodik azok fejlesztéséről. 

De lehet magasabbról is szemlélni ezt a kérdéskört. El lehet mélázni a technológiai fejlődés hatásairól, a munkaerőpiac fejlődési tendenciáiról, szakmák kihalásáról és keletkezéséről, az intellektuális tőke mibenlétéről, a munkaadók és a munkavállalók gondolkodásának, értékrendjének átalakulásáról, a vállalatok és alkalmazottaik közötti hosszú ideig fennálló hallgatólagos megállapodás megváltozásáról, a szabadúszók számának növekedéséről, az új kreatív osztály létrejöttéről és természetéről, a tehetségért folytatott globális verseny jellemzőiről. Ezekkel a témákkal sokan foglalkoznak manapság, ami arra utal, hogy a világ változik, figyelni kell.    

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.