Mitől megy előre?

Érdekes tanulmányt olvasok a magyarországi internethasználat állapotáról. Megemlíti, hogy sok vállalkozásnak nincs honlapja, vagy ha mégis, akkor az nem több egy statikus prospektusnál. Ez tény. De vajon hány vállalkozásnak van tényleg szüksége honlapra? Egy fejlettebb honlap fenntartása befektetés, ami csak akkor előnyös, ha jobb a második legjobb befektetési lehetőségnél. “Honlapot csináljak, vagy inkább adjak fel három hirdetést a HVG-ben?” – kérdezte tőlem egyszer egy vállalkozó. Fogas kérdés. Melyiktől fog jobban nőni a forgalom?

Azon is elgondolkodom, hogy az orvostanhallgató fiam vajon javítaná-e a statisztikákat. Úgy látom, az internetet kevesebbszer használja, mint korábban. A magyarázat egyszerű: nem szörföl, hanem célzottan keres. Ezek minőségi dolgok – vajon ezeket tudjuk mérni valahogy?

Egy ismert vállalat igazgatója mondja: amerikai testvércégénél az informatika évekkel van lemaradva mögöttük, valami kőkorszakbeli doszos rendszert használnak. Van viszont egy különbség: tényleg használják, boszorkányos ügyességgel, és nagyon jól elvannak vele. Nekik itt Magyarországon szuper ERP-jük van, de lényegében csak könyvelésre használják. Ez is minőség – de érzékelteti a sttaisztika?

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.