Még feljebb mászni

Rég hallottam valami újat és érdekeset az indiai outsourcing iparról. A jelek szerint a korábbi rendkívül dinamikus (évi 30%-ot is elérő) forgalomnövekedés lelassult.

Lelassult globálisan is. Itt van előttem a Forrester Research grafikonja az IT outsourcingra fordított globális kiadások növekedéséről. El lehet gondolkodni azon, hogy tulajdonképpen mit is kell érteni „global spending on IT outsourcing”  alatt, mit mérnek itt és hogyan, mi van benne és mi nincs, de lépjünk túl az ilyen szőrözésen és lássuk a számokat. 2008-ban közel 6%-os növekedés volt, 2009-ben ugyanennyi várható de mínuszban, a prognózis pedig plusz 5% 2010-ben.

Az indiaiak közel 60 milliárd dolláros forgalmat produkálnak évente technológiai szolgáltatásokból. Ha meg akarják őrizni a lendületüket, egyrészt ki kell szélesíteniük a szolgáltatási palettájukat, másrészt meg kell próbálniuk még feljebb mászni az értékláncban a bonyolultabb, értékesebb szolgáltatások felé. A stratégia eddig is ez volt, csak most még fontosabb lett.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.