Látogatás

Vállalati oktatási nap az iskolában. Az igényeknek megfelelően a délelőtt témája a tudásmenedzsment, a délutáné a kiszervezés. Érdekes párosítás, de van benne logika.

A második téma felvezetéséhez egy harvardos esettanulmányt használunk a Procter & Gamble szolgáltató központjáról. Négy döntési változat van terítéken: megtartani de önálló vállalatba szervezni, egyben eladni egy szolgáltató cégnek, darabokban eladni specialistáknak, vagy megtartani a jelenlegi állapotában, cégen belül.

Az eset megvitatása után helyszíni látogatás a programot megrendelő cég saját szolgáltató központjában. Vállalati emberek beszélnek. Szinte ugyanezek a kérdések, döntési lehetőségek merülnek fel, rövid stratégiai felvezetéssel, gyors kalkulációs gyakorlatokkal. Villámgyors számítások: most ennyi emberünk szolgáltat különböző helyszíneken, ha összevonjuk őket, várhatóan ennyire lesz szükség; számítani lehet a hatékonyság növekedésére is; helyszíntől függően így és így alakulhatnak a költségek; a projekt lebonyolítása várhatóan ennyibe kerül; de csinálhatjuk az egészet egy partnerrel is: ha ő veszi át az embereket és a tevékenységeket, akkor a kalkuláció így és így változik; most vegyük figyelembe a tőke költségét is, számoljunk nettó jelenértékeket…

Rövid idő múlva megjelennek az összesítések is: a számok az egyik döntési változat határozott előnyét mutatják. Most viszont át kell gondolni e döntés lehetséges kockázatait: emberi, működési, gazdasági, politikai, technikai kockázatok… Van belőlük bőven. Összefoglalás: most így látjuk a helyzetet, ezt a változatot fogjuk kipróbálni. Aztán meglátjuk, mi lesz. A körülmények változnak, lehet, hogy egy idő után meggondoljuk magunkat, és más irányba megyünk.   

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.