Kormányzás

Pár napja az IT-Business internetes publicisztika-rovatába írtam egy nyúlfarknyi eszmefuttatást a vállalatok kormányzásáról. Nem hinném, hogy létezne mindenki számára ideális, mindenki által követendő kormányzási modell és gyakorlat, mégis úgy gondolom, hogy bizonyos alapelveket és eljárásmódokat követendő példaként lehet állítani az üzleti szervezetek elé.

Van itt azonban egy másik kérdés is, amin az ember különböző tapasztalati élmények határára időről időre elgondolkodik. Mi kell a jó kormányzáshoz az említett elvek és eljárásmódok megtanulásán és ismeretén kívül? Mi az a misztikus, nehezen megfogható határvonal, ami a „tudjuk” és a „csináljuk” között húzódik? A vonatkozó ismereteken, tudásanyagon kívül mi kell a jó kormányzáshoz? Talán a valóságos érdekek és hatalmi, befolyásolási tényezők valamilyen szerencsés együttállása? Az érintettek erőteljes fellépése? Valamilyen kényszerítő erejű válsághelyzet, a súlyos veszélyeztetettség érzete? Esetleg egy hatalommal bíró és az elképzeléseit érvényesíteni tudó felsővezető? Az átláthatóság technikai feltételeinek rendelkezésre állása?

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.