Konferenciák

A SZEK tavalyi nagykonferenciájának vezértémája a vevő volt: ki is ő tulajdonképppen, mit csinál, mit szeretne, hogyan vásárol, dönt, reklamál, egyszóval hogyan viselkedik. Terveink szerint az idei összejövetel a hagyományos és az elektronikus kereskedelem közeledéséről ad majd képet.

A napokban került a kezembe Kozák Ákos (GfK) cikke a Harvard Business Review magyar kiadásának december-januári számában. A tartalma szépen összeköti a két témát. A fogyasztót állítja középpontba, a nemzetközi és a hazai fogyasztási trendeket vizsgálja: miért és hogyan változik a fogyasztói magatartás az évek során, milyen változásokat hoznak a demográfiai és egyéb trendek, mi az a „paradox fogyasztó”, hogyan reagálnak a változásokra a különböző piacok.

Van benne viszont egy, a kereskedelem elektronizálásával foglalkozó szakasz is, és ezzel meg is érkeztünk az idei konferencia témájához. A cikk példákat illusztrál egy fontos jelenséget: a hagyományos kereskedők figyelme a készletgazdálkodás, az ellátási lánc és az adminisztráció elektron a bolti-áruházi frontvonal felé fordul, ott várhatók további látványos technikai fejlesztések. Az egyik jövendölés: 2015-ig a hazai kiskereskedelem szereplői közül legalább kettő ellátja üzleteit smart (a gazdáját felsimerő, vele kommunikáló, a vásárlási folyamatot támogató, tanácsokat adó stb.) bevásárló kocsikkal, de számíthatunk például az intelligens próbafülkék megjelenésére is. 

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.