Kommunikáció

Tegnap e-levél a Műegyetemről: egy hallgató a vállalati blogokról ír szakdolgozatot, konzultálni szeretne.

Lehet erről a témáról szakdolgozatot írni? Miért ne. A témát nyilván ki kell tágítani egy kicsit. Mit tehet ilyenkor az ember? Egyrészt megpróbálhat magasabbra emelkedni, vagyis a vállalati blogolás témáját valamilyen tágabb környezetben elhelyezni, másrészt megpróbálhat mélyebbre fúrni, egy-egy esetet közelebbről megvizsgálni. Ha én írnám ezt a dolgozatot, valószínűleg ─ a szokásos bevezető kör után ─ a kapcsolati marketinggel (relationship marketing) indítanék, megkülönböztetve azt a tranzakciós marketingtől, ahol eladunk valamit és kész. Erről a stratégiai szintről egy szinttel lejjebb ereszkedve az ügyfélkapcsolatok menedzsmentjének taglalására térnék rá. Ezen belül, még egy szinttel lejjebb a vállalati kommunikáció következne, annak sokféle csatornájával és eszközeivel.

A vállalati blogolást tehát a kapcsolati stratégia eszközeként, az ügyfélkapcsolatok menedzsmentjének szerves részeként, azon belül fontos kommunikációs eszközként tárgyalnám. A történeti perspektíva kedvéért utalnék az Intel 1994-es Pentium-botrányára: talán ez az eset világította meg a legélesebben, hogy az internet új kommunikációs korszakot hoz: a nagyközönség megmutatta a muszkliját, végrehajtotta az első nagy hadgyakorlatot.

A dolgozat vége felé jöhetne a mélyfúrás. Koncentrálni lehetne például az informatikai ipar vállalataira: kik használnak ott blogot és mire. Majd még mélyebbre menve: kiválasztanám mondjuk a Dell blogot, elemezném a működését, majd még mélyebbre mennék: áttekinteném, milyen szerepe volt a blognak a legutóbbi tápegység-ügy kommunikálásában. A hazai példákkal bajban lennék: a blogvilág élénk, de vállalati blog nagyon kevés van, ezt nemrég Pollner kollega is megerősítette, aki nálam e téren sokkal tájékozottabb. Persze az sem mindegy, ki mit ért „vállalati” blogon. Szóval a hazai helyzetről ejtenék pár szót a zárófejezetben.

Végül zárszó, irodalomjegyzék, linklista, rövid technikai összefoglaló, néhány függelék. Mindez néhány jól megválasztott képernyőképpel illusztrálva, hogy az olvasó valódi blogot is lásson. Beköttetni, beadni, vigyázva a határidőre.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.