Kinek dolgozik?

A múlt héten a SZEK logisztikai konferenciáján gyakorló kereskedőkkel beszélgettem. Milyennek látják a piacot, kérdeztem tőlük, lehet-e érezni a válság hatását? Egyelőre nem, válaszolták, sőt, azt várják, hogy a kereslet az internetes boltok irányába fog eltolódni, mivel az emberek az olcsóbb forrásokat keresik majd a karácsonyi bevásárláshoz, össze akarják hasonlítani az árakat, ezért több időt töltenek internetes keresgéléssel, és ha találnak valamit, arra le is csapnak. A válság az e-kereskedelemnek dolgozik.

Hasonló vélekedéseket másoktól is hallottam és olvastam már. Hogyan hat a válság az elektronikus kereskedelemre? Egyelőre legyünk óvatosak. A comScore Inc. adatai szerint az USA-ban november első 23 napján az online forgalom 4%-kal esett vissza az előző év hasonló időszakához képest. Ez nem valami biztató szám. De még nincs karácsony. Lehet, hogy az idén az amerikaiak tovább várnak, megijesztik egy kicsit a kereskedőket, hogy engedjenek az áraikból, de aztán, ha már közel lesz az ajándékozás napja, mégiscsak eleresztik a gyeplőt. És mi lesz Magyarországon? Magyarországon bármi történhet, én nem lepődnék meg semmin.

Apropó e-kereskedelem: a múlt héten az Információgazdaság tantárgy keretében meghívtam a Debreceni Egyetemre Zajdó Csabát a WebShop Experts alapító-vezetőjét. Remek előadást tartott.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.