Kereskedő

Ma lesz Az év internetes kereskedője verseny eredményhirdetése. A zsűri tegnapelőtt ült össze az Inter-Európa Bank központjának épületében. Az értékelést és a pontozást a szabályzatnak megfelelően kellett végrehajtani.

A vita során felmerült viszont néhány hosszabb távon megfontolandó kérdés. Itt vannak például a méretet mutató forgalmi és növekedési adatok. Van-e értelme ilyen szempontból összevetni egy nagyáruházat egy kis specialista szakbolttal? Hol lehet figyelembe venni azt, hogy a versenyben induló cégek piacai között nagy különbségek lehetnek, és ez befolyásolja az alkalmazható üzleti modelleket, piaci stratégiákat is? De fel lehet vetni más kérdéseket is. Ki számít egyáltalán internetes kereskedőnek? Csak az, aki internetes boltot nyit és abban valamit árul, vagy azok is, akik valamilyen egyéb, a kereskedelemhez közvetlenül vagy közvetve kapcsolódó tevékenységet végez, például reklámoz, informál, közvetít, összehasonlít stb.?

Vitatkozni lehet arról is, miként kell értékelni a már bevált, kipróbált üzleti modellek, megjelenési módok másolását is: az ilyesmi a józan üzleti gondolkodás jele, vagy inkább az óvatosságé, esetleg a kreativitás hiányáé? A zsűri ezeken a kérdéseken is gondolkodott egy kicsit, talán jövőre meglátjuk majd az eredményt.                  

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.