Jel

Térjünk vissza egy pillanatra a legutóbbi Time-számra. Arra, amelyiknek egy homályos tükör van a fedőlapján és azt üzeni: Te, az ismeretlen internetező vagy az év embere.

E lapszám sajátos egyvelege érdekes én unalmas írásoknak. Az előbbiek közé tartozik egy rövid cikk: a szerzője a múlt századot lezáró dotcom-őrületet hasonlítja össze a jelenlegi Web 2.0-ás nekibuzdulással. A dotcomos üzleti láz végét ismerjük. A mostani léggömb kisebb, de vajon ki fog-e pukkanni? És ha igen, miből lehet majd arra következtetni, hogy közel a vég? A cikk így válaszol: abból, ha a Google kifullad, vagyis a vezérhajó léket kap és süllyedni kezd.

Gyorsan meg is néztem, hogy áll a Google a Nasdaq-on. Van miért izgulni. Ősszel szépen mentek felfelé, még a bűvös 500-as határt is átlépték, de decemberben ismét dél felé fordultak, és most éppen lejtmenetben vannak. Mi lehet ennek az oka? Azért nem kell mindjárt általánosítani. Lehet, hogy csak túl közel van már néhány nagyszabású szerzői jogi per a YouTube-ágon.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.