Innovatív

Itt van előttem egy ábra a Business Week szeptember 22-i számából. A lap innovációs indexe alapján készült, amit 25 vállalat eredményei alapján számítanak. Az egyik tengely a bevételek átlagos növekedését mutatja 2004 és 2007 között, a másik a részvények jövedelmezőségét. Az indexhez a leginnovatívabbaknak tartott vállalatok tartoznak.

Az ábra készítői négy vállalatcsoportot különböztetnek meg. A legjobb eredményt mindkét mérce tekintetében az innovatív üzleti modelljükről ismert vállalatok érték el. A sorban leghátul az innovatív folyamataikról elhíresült cégek állnak. Az innovatív termékeikről híres vállalatok a második helyet mondhatják a magukénak a részvények jövedelmezősége tekintetében, de a bevételek növekedése szempontjából jóval lemaradnak az első (innovatív üzleti modellek) és a második (innovatív ügyféltapasztalatok) helyezett mögött.

Az ilyen számítások és csoportosítások nyilván meglehetősen megbízhatatlanok, de valamit mégis mutatnak: az innovációnál nem feltétlenül a termék és az eljárás (folyamat) a legfontosabb. Ha hiszünk az ábrának, az igazi vízválasztó az innovatív üzleti modell.  

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.