ITIL konferencia

A csütörtök délutánt ITIL konferencián töltöm. Érdekes előadások, nagy létszámú, figyelő és aktív közönség.

Az én előadásom a szolgáltatások külföldre történő kiszervezéséről, azaz az offsore outsourcingról szól. A szünetben több régi és új ismerőssel beszélgetek. Egyikük egy multinacionális vállalat magyarországi leánycégénél informatikus. Elmondja, hogy nemrég döntött úgy a központ, hogy egyes szolgáltatásokat egy indiai cégnek ad át. Náluk, a leányvállalatnak otthont adó vidéki városban, pár napja jelentek meg az indiaiak. Arról is beszélünk, hogy minél szabályozottabb, rendezettebb, szabványosabb, mérhetőbb, átláthatóbb egy vállalatnál az informatikai tevékenység, annál könnyebb kiszervezni.

Több előadás érinti az informatikusok és az üzleti vezetők viszonyának a kérdését. A csúcsvezetőket nem érdekli, mondja az egyik előadó, hogy az informatikusok miként szervezik meg magukat. Jó, megbízható, olcsó szolgáltatásokat akarnak, és kész.

Az előadásokból az is látszik, hogy a szervezettség és a rendezettség tekintetében a mezőny nagyon széthúzott. Vannak, akiknél az is eredmény, ha pontos kimutatást tudnak készíteni a gépeikről és az alkalmazásaikról. Mások már egészen kifinomult IT kontrolling rendszereket működtetnek.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.