Hogy jön ki belőle?

Maradjunk egy kicsit a válság és az IT ipar témájánál, mégpedig abból az apropóból, hogy a friss (október 11.) The Economistban megjelent egy cikk az outsourcing-piac állapotáról. Milyen hatással van a hitelválság és a fenyegető recesszió a kiszervezésekre? A válasz nem egyszerű, jó és rossz hírek egyaránt vannak.

Kezdjük az utóbbiakkal. A bankok ez idáig a kiszervezési szolgáltatások legfontosabb vevői közé tartoztak, vagyis az outsourcing döntéseik nagy mértékben hozzájárultak a piac felfutásához. A friss statisztikák az mutatják, hogy nagy banki outsourcing szerződések ma is vannak, de ritkábbak lettek, és az összértékük is kisebb. Ez rossz hír. Van viszont jó is. Elképzelhető, hogy a válság által felfokozott költségcsökkentési kényszer arra készteti majd a bankokat, hogy több tevékenységet adjanak ki olcsóbb szolgáltatóknak. Hosszabb távon többen dönthetnek outsourcing-megoldások mellett.

A nagy bankok egy része saját szolgáltató központokat működtet olcsó országokban; elképzelhető, hogy ezek közül egyeseket külső vállalkozóknak adnak majd el. Itt van az újságban: a Citi 505 millió dollárért adja el indiai központját a Tatának. Érdemes lesz figyelni, hogy vészelik át a mostani nehéz időket a nagy indiai IT és BPO szolgáltatók, köztük az említett Tata, az Infosys, a Wipro.           

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.