Hazai hírek

Befutott néhány nyugati hetilap. Bennük cikkek az elmúlt napok magyarországi eseményeiről. Többnyire rövidek, távolságtartók, szenvtelenek. Már több bennük az elemzés, mint a hír. Együtt tárgyalnak minket a szlovákokkal, a csehekkel, a lengyelekkel. Nem véletlen az, ami történik, és az sem, hogy így egyszerre, több országban, persze mindig helyi köntösben. Az Unió belefáradt a bővítésbe. A mézesheteknek vége. Most kiderül, ki bírja az iramot. Mélyreható és fájdalmas reformok nélkül nem fog menni. Közben folytatni kell a bővítést: jönnek a románok, a bolgárok, aztán talán a többiek. Az Uniónak növekednie és integrálódnia kell, hogy lépést tudjon tartani Ázsiával és Amerikával.

A Business Week friss számában (október 2.) egy másik magyar vonatkozású hírt is találok. Hosszú, sok oldalas cikket közölnek az internetes reklámokhoz kapcsolódó csalásokról. „Click fraud”, azaz „kattintós csalás”, ahogy ők nevezik. Hallottunk már róla, de most a méreteiről és a technikájáról is képet kaphatunk.

A pénzszerzési modell tulajdonképpen egyszerű. Be kell épülni az online reklámozási láncba, ahol elterjedt az a gyakorlat, hogy a megrendelő a kattintások után fizet, vagyis az kap több pénzt, akinek az oldalain többen kattintanak rá egy bizonyos reklámra. Az internetes reklámoknak körülbelül a fele működik ilyen konstrukcióban. A bérkattintás és a bérkattintók szervezése virágzó üzletté vált. A technika is kifejlődött hozzá automatikus kattintásokat generáló szoftverek formájában. A cikk szakértőkre hivatkozik, akik szerint a kattintások 10-15%-a lehet hamis. Csalásról van itt szó tulajdonképpen, vagy inkább egy lehetőség ügyes kihasználásáról, és különben is, egye meg a reklámszakma, amit főzött? Ezt nehéz eldönteni.

A Business Week cikke szerint az üzletben Budapestre is vezetnek szálak. Néhány érintett honlapot név szerint is megemlítenek. Az egyik klikkelői körnek állítólag közel ezer tagja van.

Post a Comment

You must be logged in to post a comment.